torsdag den 29. marts 2012

Madplan # 2

Her kommer næste uges madplan - Den kommer lige her inden weekenden, da jeg ved jeg for strygende travlt i hvert fald lørdag-søndag, sååå - derfor ;) Igen en meget billig uge, men få indgredienser har jeg også i forvejen :) Det er meget ''klassikere'' i denne uge - måske lidt gammeldaws' mad - men vi få se om jeg ikke kan prøve at gøre det lidt mere eksotisk næste uge ;)

Madplan # 2: Uge 14:
Mandag: Kyllingefrikadeller m. kogte kartofler og paprikasauce
Tirsdag: Svensk pølseret - bruger rest-kartofler fra dagen inden, undgår madspild + gør det lidt nemt for mig selv
Onsdag: Pasta Carbonara
Torsdag: Flødestuvet spinat med resten af kyllingefrikadellerne
Fredag: Tærte, hvor fyld består af laks, æg og rester fra flødestuvet spinat. Dette kan Magne dog ikke spise, da han ikke må få spinat der har været opvarmet flere gange :) Men så finder jeg på noget andet til ham :)
Lørdag:Omelet m. pølsestykker
Søndag: 'Tøm køleskabet'

Indkøbsliste Uge 14:
Kyllingepølser, æg, fløde, hvidløg, tærtebund (eller indgredienser - alt efter hvor travlt jeg har ;)), laksefilet, bacontern, løg, revet parmasan, 1 ds tomatpure.
---
I forvejen har jeg kyllingefars, spinat, pasta og diverse :)

Når jeg laver madplan sørger jeg altid for at mange indgredienser går igen i retterne - I denne uge se fx. pølser x 2 dage, æg x 4 dage osv, frikadeller x 2 dage.
^^Håber i kan se systemet - det er nemlig ikke kun godt for jeres egen pengepung, men også positivt at vi på den måde STOPPER MADSPILD ;)

God weekend derude, hvis ikke jeg når at blogge mere i denne uge :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar