søndag den 18. december 2011

Toss or take?!

Cleaning out my closet...

Her de sidste par dage har jeg gået og irriteret mig over mit klædeskab, der var møg-uoverskueligt og møg-proppet med gammel l***! Jeg mener - en ting er hvis skabet bugner af tøj, man faktisk synes om, men hvis det hele der ligger derinde bare er gamle, grimme klude, så kan man sgu ligeså godt skilde sig af med det..

...og det bestemte jeg mig så at gøre idag - Jeg vil skyde på at 70% af alt mit tøj pt. ligger i sorte affaldssække parat til 'genbrugsen', og hvor kan jeg da ikke vente på at sækkene ligger i tøjcontainerne, så jeg er helt af med alt det ragelse!

Mit toss or take projekt, der PÅ INGEN MÅDE var ligeså hyggeligt og glamourøst som SATC-udgaven, tog nærmest hele dagen, men hvor er jeg dog glad for at jeg gjorde det! Selvom man står og tænker "Eej jeg burde måske beholde den her"!?, så skal man altså lade være, hvis man inderst inde ved med sig selv, at man aaaaldrig får tøjet brugt igen - eller nok endnu vigtigere - hvis man faktisk bruger det, men nærmest er flov over at man bruger det!! Det er bare fyld, der tager pladsen og motivationen for det nye, lækre tøj, der meget hellere burde fylde i ens skab.

Ligenu ser mit skab MEGET tomt ud, men det glæder mig egentlig bare, for så er der plads til julegaverne og januarudsalget :)
Hvis man ikke rigtig har noget tøj tilbage i sit skab, så er man jo nødt til at få noget nyt - og det vil jeg glæde mig til! :)

Og, og, og - så har jeg taget en beslutning, der for fremtiden skal forhindre lignende kaos: Når noget nyt og flot kommer ind, ryger noget gammelt og grimt ud! I hvert fald fra nu af og indtil mit skab er heeelt tømt for alt det gamle og grimme - har jo ligesom været nødt til at beholde noget af det for overhovedet at have noget at tage på når jeg står op imorgen, ha! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar