søndag den 6. maj 2012

Karrykål med tigerrejer...

... + lidt om weekenden ! :D


Karrykål med rejer, 4 pers.
(Opskrift fra Rema1000-app!)


Ingredienser
500g hvidkål
3 store gulerødder
2 store løg (jeg brugte rødløg)
1 æble (jeg brugte et grønt)
2 spsk olie
1 1/2-2 spsk karry
3dl grøntsagsbouillon
500g rejer (jeg brugte tigerrejer)
Som tilbehør: ris


Fremgangsmåde:
Snit hvidkål, gulerødder skrælles og skæres i tynde snitter. Løg hakkes, og æblet rives groft. Fedtstof smeltes i wok og karry, løg og æble svitses. Hvidkål og gulerødder tilsættes og svitses med, herefter kommes boullin i og det snurrer under låg ca. 10min. Rejer tilsættes og varmes igennem ca. 1 min. Retten smages til med salt og peber, og serveres med ris.


Her er lidt billeder af mit forsøg :)

Retten smagte rigtig godt, og 
må jo være rigtig sund!

---
 Søndag var jeg sammen med min søn og min veninde på gå-tur på Assistenskirkegården. Det er jo et af de mange lækre grønne områder i Kbh og så hyggeligt og lidt 'skatte-jagts-agtigt' at gå rundt og lede efter kendtes gravsteder.
Her er lidt billeder:
H.C Andersens gravplads

Bare et lille stemningsbillede :)

Håber i har haft en god weekend kære læsere :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar